Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Mărire text Micşorare text

Profesionalizarea carierei didactice - noi competenţe pentru actori ai schimbărilor în educaţie
din judeţele Brăila şi Prahova
     Parteneri
Activităţi dedicate atingerii obiectivelor orizontale

Ghid de bune practici pentru aplicarea principiului nediscriminării în activitatea didactică (document pdf).
”Îi vedem peste tot și îi recunoaștem imediat. Ne ferim de ei instinctiv și ne ascundem imediat gențile și portmoneele. Ne amenințăm copiii că îi vom încredința lor și îi creștem cât mai departe de ei. Despre ei, circulă foarte multe legende urbane: sunt nespălați, hoți, cerșesc și nu le place să muncească. Pe de altă parte, unii dintre ei (majoritatea, ar tinde mulți să creadă) sunt putred de bogați și, din banii pe care i-au obținut din furt și cerșetorie, își fac case mari, ușor de recunoscut prin arhitectura flamboaianta. Este vorba despre romi, o minoritate față de care, așa cum spunea istoricul Lucian Boia, românii au avut mereu sentimentul unei cetăți asediate.
Pe de altă parte persoanele cu dizabilități care trăiesc în România experimentează ele însele acest sentiment de cetate asediată în propriile case. Pur și simplu, mediul fizic le este complet inaccesibil: bordurile trotuarelor nu sunt coborâte la trecerile de pietoni, rampele, deși sunt destul de des întâlnite, nu sunt făcute corect, semafoarele nu au semnalizare acustică etc. Practic în momentul acesta, ele sunt condamnate să stea acasă. Toate studiile arată că sunt mult prea puțini copii cu dizabilități integrați în învățământul de masă, iar acest lucru ne va costa pe viitor.
Toate aceste aspecte relevă faptul că, în societatea românească, discriminarea minorităților este ceva comun. Victimele discriminării (fie că sunt romi, persoane cu dizabilități, persoane de altă orientare sexuală sau femei) au un risc de sărăcie și de excludere socială major. Am încercat prin acest ghid să le oferim cadelor didactice un instrument de lucru util în educația elevilor în spiritul toleranței și a diversității. Aplicațile practice propuse încearcă să le ofere atât profesorilor cât și elevilor posibilitatea de a înțelege cât mai bine ce a înseamnă să faci parte dintr-o minoritate în România de astăzi. Sperăm că acest lucru se va constitui într-o experiență utilă pentru ambele părți.” Autorii -Mădălina Szelmenczi și Adrian Szelmenczi
Puteți descărca Ghidul de aici.

Prezentarea conceptelor cheie referitor la discriminare
Sesiune de informare pe teme de discriminare
Ghid de demontare a stereotipurilor şi prejudecăţilor

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Link-uri utile:
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României